Friday 18 May 2012

Bersediakah Aku ?


Bersediakah Aku ?
Bersediakah Aku Untuk Meniti Alam Dewasa ?
Bersediakah Aku Untuk Berdiri Sendiri Di Luar Sana ?
Bersediakah Aku Untuk Hidup Sendiri ?
Bersediakah Aku Memasuki Fasa Kehidupan Baru ?
Bersediakah Aku Menjadi Orang Dewasa ?
Bersediakah Aku ? Kamu ? Mereka ?
Bersediakah Kita ?

Jujur iklas dari hati aku sangat tak ready untuk semua benda nie . yea , 2weeks more aku akan masuk fasa baru kehidupan aku . Bukan aku sahaja , malah kawan kawan yang lain juga . ada yang masuk lagi awal dan ada juga yang tak dapat sambung mana mana . takpe , kepada yang tak dapat mana mana jangan risau . tuhan ada simpan sesuatu yang lebih baik untuk anda . aku mudah terpengaruh . mudah sekali . persekitaran , kawan kawan , keadaan dan macam macam lagi . aku sukar terpengaruh dengan perkara yang baik tapi sebaliknya . perkara yang jahat , yang tidak baik . hasutan syaitan . aku tahu . tapi hanya pada ketika ini . ketika aku tidak berada dalam keadaannya . tapi nanti apabila aku berada dalam keadaanya , aku tak memikirkan dah semua itu adalah hasutan syaitan . astaghfirullah . aku bukan apa , aku takut aku tergelincir . aku takut aku lalai dengan kehidupan universiti yang terlalu bebas . aku takut aku lupa dengan tanggungjawab sebenar aku berada di sana . perkara yang lebih menakutkan aku , kalau aku lupa tuhan . pencipta aku . masyaAllah . semoga aku sentiasa dirahmati . aku sangat sangat mudah terpengaruh . sangat . aku taktahu kenapa . mungkin iman ku tipis . barangkali . tapi siapa yang mampu menduga perkara yang bakal terjadi di masa akan datang ? hmm cukup banyak aku menyusahkan kedua ibubapa ku . cukup banyak sampai aku rasa aku nak hilang daripada hidup mereka . bila aku nak sambung belajar nie , bermacam macam urusan bermacam macam barang yang perlu dibeli . aku bukanlah datang dari keluarga yang kaya raya dan bukan juga datang dari keluarga yang susah . aku bersyukur dengan apa yang diberi-NYA . alhamdulillah . cuma kadang kadang kita manusia mana boleh lari dari masalah . hmm aku juga manusia biasa . tidak pernah jauh dari dosa walau berkali usaha . aku pernah rasa tidak diberkati . aku pernah rasa seperti hmm kenapa aku malang macam ni . aku pernah menjadi manusia yang tidak bersyukur . tapi setiap kali aku terfikir benda tuu aku akan teringat orang orang yang lebih malang daripada aku . itu akan membuatkan aku bersyukur dengan segala nikmat yang diberi . jangan kita menjadi golongan yang kufur nikmat . Insyaallah , hidup akan diberkati . wahh ustazah gitu nadirah post kali ini . HIKHOK . klaa ngantuk sekali . goodnite :)

No comments:

Post a Comment