Tuesday 3 July 2012

malam


Aku duduk seorang diri dekat balcony . melihat segala jenis kereta yang lalu lalang . melihat bangunan East Coast Mall Yang megah , melihat lampu stadium yang terang benderang . di rumah hanya tinggal 3 orang . yang lain semua sedang berkhidmat untuk SUKMA yang tak lama lagi akan bermula . mereka bukan masuk acara tetapi sumbangan mereka lagi besar dari peserta peserta sukma . aku pun separuh daripadanya cuma terlalu malas untuk hadirkan diri ke latihan dan rehearsal . tuntutan nafsu berehat lagi tinggi dari segalanya . ada juga rasa serba salah tapi argh . abaikan . Bila duduk sensorang macam ni , di balcony aku terfikir sesuatu . apakah tujuan aku ke sini ? bila difikir fikirkan , aku dah jauh dari tujuan sebenar aku ke sini . aku datang ke sini untuk belajar , untuk membanggakan ibu bapa tapi entahlah . aku taktahu kenapa aku takde mindset belajar bila sampai dekat sini . nak kata aku fikir nak meronggeng je pun takdelah , aku jarang sangat nak pergi jalan jalan ni . even ECM tuu 10 minutes walk from this campus . entahlah . mungkin mindset aku ini masalahnya . selama aku sekolah menengah , aku diajar betapa pentingnya science and math , but then bila masuk sini everything change . aku belajar pasal critical thinking and macam macam lagi . yang aku rasa sangat susah tapi taktahu kenapa aku rasa benda benda ni takde significance nya . hmm bila dalam kelas , aku macam lost interest . bila di rumah memang takde maknenya aku nak study sebab aku taktahu nak mula dari mana and taktahu nak mula dekat mana . tapi walau macam mana pun , aku bertekad esok harus jadi lebih baik dari hari ini . dari hari sebelum sebelumnya . mindset wajib diubah . kalau tidak , selama lamanya lah aku tak berjaya . tak maju .

Bila masuk alam universiti ni , macam macam orang aku jumpa . macam macam ragam . semuanya berbeza . dan jujur aku cakap aku belum biasa dengan semua ni . kadang kadang aku naik stress . ada yang macam attention seeker gila . bukan sekadar ada tapi belambak sebenarnya . cuma with their own way la . entahlah . pelik . dan aku tak faham . im just wanna my old life back . chilling with my group , my juniors and everything laa . Budak budak dekat sini semuanya okay sebenarnya . serious okay and mesra . cuma biaselah . masing ada perangai masing masing . aku pun pelik . ceh HAHA semua orang tak perfect cuma mungkin aku belum get along lagi dengan keadaan dekat sini and aku belum biasa kan diri . tapi apa apa pun aku sangat sangat bersyukur dengan keadaan sekarang and aku tersangatlah happy dengan kawan kawan aku . ilyss , ochee , grace , fatin lembs , elle , raza and ramai lagi :) they make my day , EVERY SINGLE DAY :) dekat sini aku jarang dapat chill up dengan ilyss , because kitaorang punya rumah lain tangga and group pun lain . so time table tu tak sama . bila nak jumpa pun weekends je tuu pun masing masing ada hal masing masing kan . tapi kitaorang selalu onthephone or sembang dari balcony ke balcony HAHA k lawak . and i miss all my old friends :) aku harap semua baik baik saja . and may our life getting smooth and better . amin .

No comments:

Post a Comment